Handelsbetingelser

1. Anvendelsesområde: Disse handelsbetingelser gælder for al salg af op-levelser formidlet af Hirtshals Turistbureau, cvr.nr: 29 94 62 13, Jyllandsgade 10, 9850 Hirts-hals gennem www.visithirtshals.dk og på www.hirtshalsfiskefestival.dk.

1.1 Hirtshals Turistbureaus formidling af oplevelser henvender sig alene til forbrugere, der er fyldt 18 år. Ved køb af oplevelser bekræfter kunden, at være forbruger og fyldt 18 år.

2. Oplevelser: På visithirtshals.dk og på hirtshalsfiskefestival.dk formidles oplevelser, events, entrebilletter, akti-viteter og lignende fra arrangører i Danmark. Disse ydelser omtales i det følgende samlet som ”oplevelser”.

3. Formidler og kontraktpart: Hirtshals Turistbureau formidler udelukkende salg af oplevelser fra den ansvarlige arrangør til kunden. Den ansvarlige arrangør er kundens di-rekte aftalepart og anses derfor som sælger i henhold til gældende lovgivning. Alle reklamatio-ner vedrørende arrangementet skal rettes direkte til arrangøren.

4. Pris og gebyrer: Priserne for oplevelserne findes alene på hjem-mesiderne for visithirtshals.dk og hirtshalsfiskefe-stival.dk De angivne priser er inkl. moms, skatter og afgifter. Den samlede bestilling tillægges et bookinggebyr, der også findes på disse hjemmesider.

4.1 På destinationerne kan der yderligere forekomme opkrævninger af lokale gebyrer, entreer og af- gifter, som det ikke er muligt at opkræve ved af-talens indgåelse, da disse betalinger relaterer sig direkte til lokale regler eller til forbrug af ekstra ydelser ud over, hvad der fremgår af aftalen.

4.2 Hvis intet andet er anført, er oplevelsens pris pr. person.

5. Aflysning: Såfremt en oplevelse, som er købt og betalt, måtte blive aflyst, vil kunden fra den ansvarlige arrangør af den pågældende oplevelse alene få refunderet købsbeløbet ekskl. bookinggebyr.

5.1 En oplevelse anses kun for aflyst, såfremt oplevel-sen ikke gennemføres af arrangøren på bestilt dato og klokkeslæt. Ændringer i evt. repertoire er ikke en aflysning. Såfremt der gælder et minimum deltagerantal for, at oplevelsen gennemføres, vil dette fremgå. Opnås der ikke det for oplevelsens gennemførelse påkrævede antal deltagere, er ar-rangøren berettiget til ansvarsfrit at meddele kunden, at oplevelsen som konsekvens af den lave tilslutning ikke vil blive gennemført, og købs-beløbet tilbagebetales af arrangøren.

6. Køb af oplevelser: Kunden er forpligtiget til selv at være opmærk-som på følgende ved købet af oplevelserne:

6.1. Såfremt kunden ikke har modtaget e-mailen med oplevelserne inden for 24 timer efter gennemført køb, skal kunden kontakte Hirtshals Turistbureau, på tlf. (+45) 9894 2220.

6.2 Kunden har pligt til at gennemgå og kontrollere den fremsendte kvittering og reagere over for

Hirtshals Turistbureau, såfremt oplysningerne deri ikke er i overensstemmelse med det aftalte.

6.3 Aftalen er først bindende for begge parter, når Hirtshals Turistbureau har registreret og modta-get betaling.

6.4 I henhold til ”Lov nr. 1457 af 17.12.2013 om visse forbrugeraftaler, § 18 stk. 2, pkt. 12″ er køb af op-levelser ikke omfattet af fortrydelsesretten som beskrevet deri.

7. Betaling: Kunden kan alene betale for sine oplevelser med Dankort, Visakort, MasterCard eller MobilePay.

8. Kundens generelle pligter: Kunden skal rette sig efter de gældende ordens-bestemmelser på stedet og optræde således, at hverken gæster eller andre føler sig generet. I grovere tilfælde kan det føre til, at den pågæl-dende af arrangøren eller dennes repræsentanter bortvises uden at være berettiget til at modtage nogen form for tilbagebetaling. I sådanne situati-oner kan kunden ikke gøre krav gældende hver-ken mod Hirtshals Turistbureau eller arrangøren.

8.1 Kunden skal selv downloade og udprinte gyldigt købsbevis. Alene betalt købsbevis er adgangsgi-vende.

9. Reklamation og ansvar: Enhver form for reklamation, der vedrører selve arrangementet, skal rettes direkte til arrangøren med det samme, da det fulde ansvar for indhol-det og afholdelsen af oplevelserne ligger hos ar-rangøren. Hirtshals Turistbureau kan ikke i den forbindelse holdes ansvarlig, da kundens gen-nemførelse af oplevelsen er underlagt arrangø-rens ansvarsbegrænsninger, og kunden kan alene henholde sig til arrangøren for så vidt angår even-tuelle tab, skader og ansvar i øvrigt. Men hvis kunden har været ude for en utilfredsstillende oplevelse, hører Hirtshals Turistbureau gerne fra kunden herom, så Hirtshals Turistbureau kan rea-gere på det og være behjælpelig ved en eventuel klagesag. I henhold til lovgivningen skal kunden reklamere ”inden for rimelig tid”, efter at kunden har konstateret manglen ved oplevelsen. For op-levelser betyder ”rimelig tid”, at kunden skal re-klame umiddelbart efter gennemførelse af ople-velsen og så vidt muligt på stedet.

9.1 Arrangøren kan ikke gøres ansvarlig for et beløb, der er større end oplevelsesbevisets pris.

9.2 Hirtshals Turistbureaus ansvar er begrænset til returnering af det betalte bookinggebyr og alene såfremt der er begået ansvarspådragende fejl fra turistbureauets side.

10. Forbehold: Hirtshals Turistbureau tager forbehold for fejl i de af arrangøren på hjemmesiderne oplyste priser og vilkår, samt for udsolgte arrangementer.

11. Tvister: Enhver tvist der måtte opstå i relation til foran-stående handelsbetingelser eller den købte oplevelse, er underlagt dansk ret.

11.1 Retten i Hjørring er værneting for enhver retssag ved dansk ret.

Klager over onlinesalg i Danmark skal behandles ved EU’s Nationale Kontaktpunkt i Danmark ved henvendelse til odr@forbrugereuropa.dk.

12. GDPR: Hirtshals Turistforening overholder kravene til be-handling og beskyttelse af persondataoplysninger som fastsat i EU’s Databeskyttelsesforordning (GDPR), hvis indhold kan findes på www.datatil-synet.dk.